balik koftesi

Pazartesi, Şubat 28, 2005


ben egeyi tutarken cengiz cekti bu fotografida. yoksa egeden firsat kalmayacakti.
bu yemek oldukca basit. tarifini bir grupdan almistim. ama ben bazi degisiklikler uyguladim. cocuklar icin cok saglikli ve leziz. ege severek yiyor.

malzemeler:

1 kutu ton baligi konservesi
2 orta boy patates, haslanmis ve ezilmis
kucuk boy havuc, haslanmis ve ezilmis
1 fincan haslanmis misir
1 fincan cok ince dogranmis mantar
1 kucuk sogan, rendelenmis
3-4 yaprak maydonoz, cok ince dogranmis
1 yumurta
galeta unu
tuz

yapilisi:

ton baliginin yagini suzun. kasikla iyice karistirarak ufalanmasini saglayin. daha sonra un ve yumurta haric yukardaki malzemeleri karistirarak kofte sekli verin. once cirpilmis yumurtaya sonra galeta ununa bulayip yagsiz tavada kizartin.

ben ege icin hazirladigimda, kofteleri tek tek folyoya sararak poset icinde dondurucuya atiyorum. gerektiginde cikarip verebiliyorum boylece...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

mmm harika gozukuyor...

Adsız dedi ki...

slm

Adsız dedi ki...

merhaba, bu tarifi en kisa zamanda denemek istiyorum, cok besleyici ve lezzetli gozukuyor. Oglunun sevdigi cocuklarin sevebilecegi baska tariflerin varsa paylasirsan sevinirim.
Ellerine saglik

Adsız dedi ki...

evet bu cok besleyici bir yemek. hem protein hemde vitamin acisindan.. ben ege dogalı artık ne pisirecegimden cok nasıl daha saglıklı besleyici olur diye dusunerek yapıyorum yemeklerimi.. bu sitede ege icin pisirdigim her seyi zamanla yayınlayacagım.. sizdende guzel tarifler olursa paylasmak isterim..
sevgiler..