Gulumse..

Cumartesi, Eylül 24, 2005


Nasilda masum masum bakmis oyle.. Ama poz verecek yaa, aslinda boyle poz vermeyi cok sevmiyor artik. Eskiden gozlerini makinadan ayirmazdi. Simdi yuzunu burusturuyor ya da sakliyor ben fotograf cekerken.


Benim akilli oglum dun cok ilginc bir sey yapti ve beni cok sasirtti.
Minik kulaklikli radyonun (baska ismi var mi acaba?) antenini cikarmis, bu tur seyler Ege'nin oyuncak kutusunda bolca bulunur da. Anteni almis eline ve uzatmis oynuyor, bende bulasik yikiyordum o sira. Yanima geldi, dolaplari karistirdi ama bildik birsey ariyor. Plastik un kabini aldi eline ve yere comeldi basladi elindeki cubukla bateri calmaya. Bir yandan da kafasiyla tempo tutuyor, cikardigi seslere. Yani oglum dun ilk muzigini yapti:)
Muzik ve seslere olan ilgisini uzun sure once kesfettim. Ona mutlaka bir muzik aleti almaliyim, umarim ciddi ciddi yetenegi de vardir. Ilk olarak ne almaliyim bilemiyorum. Tavsiye edecekler var mi aramizda??
Hepinizi guzel bir hafta sonu diliyorum.


11 yorum:

Doruk dedi ki...

Hanife'ciğim, bence ritm tutabileceği bir şeyler şu an onun için en güzeli. Marakas , ya da küçük bir davul olabilir. Ritm tutmak hem işitsel zekasının, hem el-göz koordinasyonunun gelişmesinde çok faydalı olacaktır. El kaslarına tam olarak hakim olmaya başladıktan sonra da (6-7 yaş civarı) uygun bir müzik aleti seçip başlarsınız. Kim bilir belki perküsyona devam etmek ister.

Adsız dedi ki...

Merhaba Hanife,
Uzun zamandir sitenin sessiz takipcilerindenim. Ben de senin gibi Turkiye'den uzak, Amerika'da, yasiyorum. Benim de Ege ile ayni yaslarda bir kizim var. Bu yuzden Ege ve sen ozel bir arkadas gibi oldunuz bizim icin :)Senin anlattiklarindan ve resimlerden gordugum kadari ile masallah Ege pek tatli bir cocuk, Allah uzun omurlu etsin.
Benim kizim da muzik yapmayi ve dansetmeyi, sarki soylemeyi cok seviyor. Ona oyuncak bir piyano almistim, severek oynuyor. Hem de kullanmasi en kolay muzik aletlerinden biri su anda o piyano. Sen de bir dene istersen, belki Ege sever.
Aysel

Adsız dedi ki...

Hanifecigim,
bizimki muzisyen de olacak demek, ohhh :) bence birak kendisi secsin, gotur onu oyle bir yere, bakalim hangisini sececek..
sevgileri, zeynep

Hanife dedi ki...

Muzik calismalri son surat Egenin. Bugun de kasiklari almis koltuklarda ritm tutuyordu:)
Sevgili Burcu tavsiyen icin tesekkur ederim.

Merhaba Aysel,
Sicak mesajin icin tesekkur ederim. Bizi arkadas gibi gormen ne guzel, sagolasin:)
Ben de piyano dusunuyorum aslinad, ama bizim kulaklar ne oalack orasi dusunduruyor biraz:)

Zeynep'cigim,
Hosgeldin. Amerika maceralarini bizimle paylasacaksin umarim. Ben Ege'yi biraksam secmesi icin, tum magazayi alir geliriz. Bakalaim artik, yavas yavas deneriz bir iki sey..

Sevgiyle kalin arkadaslar.......

Adsız dedi ki...

EGECİK BELKİ DE TV DE FALAN GÖRDÜ BATERİ OLAYINI HAYATIM AMA NE ALET ALIRSAN AL KAFANIZ ŞİŞECEĞİ KESİN BENİM KÜÇÜKKEN PİYANOM VARDI VE ÇOK SEVERDİM HEM DAHA SOFT SES ÇIKARTIYOR AMA BİZİMKİ ANLAŞILAN DAVULA MERAKLI :))) BENİM TAVSİYEM KÜÇÜK BİR ORG HOŞUNA GİDEBİLİR GENE DE BİR ARAŞTIRIN CANIM
SİZE AİLECEK BOL MÜZİKLİ GÜNLER DİLERİM :)))))))))))))
NİHAN

Adsız dedi ki...

merhaba,

benim oglum 2 yas 9 aylarda...
ilk muzik aleti piyano tipinde su oyuncaklilardandi. Daha sonra kselefon denilen hani tuslari renkli metal, bagetlerle vurdukca tatli sesler cikaran alete terfi ettik. BU donemde vurma hareketini cok seviyorlar. en guzeli bunu muzik aletlerine yoneltmek.
Daha sonra ilginc bir gitar bulduk. Tellerine bastikca / degdikce notayi kendi caliyor. Ayrica melodi degistirmek ve baslatmak icin tuslari var.
en son olarak da bateri.
Tum bunlar yaklasik 1,5 yastan itibaren onu oylamaya basladi.
Umarim yardimci olur sevgiler

Hanife dedi ki...

Nihan'cigim,
tecrube konusuyor diyorsun yani:) Bakalim bizimki ses yapacak her seye merakli aslinda. Ses olsunda nasil olursa olsun diyor yani.. Tavsiyen icin tesekkurler canim.

Merhaba Nagme,
Onerilerin ve aciklamalar icin cok tesekkur ederim. Ben de gitar turu bir sey almayi dusunuyorum. Eskiden vardi ama cok kucuktu ve anlamiyordu, kirildi ve attim onu. Bu kez daha gelismis bir sey almaliyim tabi. Tavsilerinize dikkat edecegim. Yeniden tesekkurler.

Dilek'ce dedi ki...

Sevgili Hanife,
cocuklarin müzige olan ilgisi ne sasirtici ve mutlu edici degil mi?
Benim oglum da cok ilgili bir cok cocuk gibi. Ritm duygusuda annesinin aksine cok iyimis:)Onun Burcu'nun tavsiye ettigi gibi marakaslari var. Tavsiye edecegim Xylophonu var, fülütü. Bence müzik aleti alirken en cok dikkat edilmesi gereken plastik pilli oyuncak aletlerden alinmamasi. Cocugun kulagini "asindirmamasi" icin. Bizi yordugu kadar onlari da yoruyor o tür oyuncaklar. Sanma ki biz de yok;)Bazilarinin pilleri bittikten sonra yeni pil takmiyoruz artik:)
ife'den müzik calismalari, resimler gecen haftadan, yazi okuyunca paylasayim isedim.
http://photos1.blogger.com/img/207/7282/1024/IMG_2205.jpg
http://photos1.blogger.com/img/207/7282/1024/fatinflt.jpg

Unutmadan gercek (ahsap) mini gitar icin erken. 3 olmali gitarin kiymetini anlamasi icin.
Size ve bize gürültüsüz müzik dolu günler dilerim:)

Hanife dedi ki...

Bizde de o oyuncaklar bol miktarda Dilek. Ben de yeni pil takmiyorum, her defasinda elime tutusturuyor sesini ac diye ama..
En kisa zamanda ona alacagim birseyler artik, tavsiyelerin icin cok tesekkurler. Bu arada Ife harika cikmis fotograflarda. Ne yakismis eline flut, koca adam gibi masallah..

sefika dedi ki...

merhaba Hanife :) Ege'nin müziğe ilgili olması ne güzel. çocuklar bu yaşlarında müziğe özellikle ritme çok eğilimli olurlar. herhangi bir yönlendirme yapmak için henüz çok erken. Bırak sesleri ve ritmleri kendi bildiği yöntemlerle keşfetsin. tencereler, kaşıklar, varsa marakas tarzı şeyler bu yaşında yeterli bence. illede müzik aleti görüntüsü olması çok önemli değil diye düşünüyorum. çünkü yaşı gereği zaten hangi oyuncak enstrümanı alırsan al sıkılacak ve bir süre sonra yine tencere kaşığa dönecektir. Bunları sadece deneyimimden dolayı değil biraz da bir müzik eğitimcisi olmamdan dolayı yazıyorum. bu arada önemle altını çizmek isterim ki çocukların kulak gelişimleri açısından mutlaka güzel sesleri ve müzikleri dinlemeleri gerekiyor. gerisi zaten gelir. Ege'nin müzik aşkının hiç geçmemesi dileğimle sevgiler

Hanife dedi ki...

Merhaba Sekerkiz,
Cok tesekkur ederim yazdiklarin icin. Zaten son gunlerin yogunlugunan hala bir sey alabilmis degilim Ege'ye. O hala kasik, tencere, kalem devam ediyor yani:) Bu yasta yeni bir oyuncak bile aslan onun omru senin de belirttigin gibi cok uzun olmuyor. Artik okullu oldugu icin de gunun cogunlugunu yuvada geciriyor..