Benim Yakışıklı Oğlum....

Perşembe, Mart 17, 2005


Benim yakışıklı oğlum, akılli çocugum... Hani bir atasözü varya 'karga yavrusunu pamuğum diye severmiş' (hatam varsa düzeltin ltf) . Benimkide öyle oldu. 'Güzel oğlum, akilli oğlum....' Herhalde tüm anneler ve babalar benim gibi düsünüyordur. Hiçbir anne yada baba evladını kötü, çirkin gibi sifatlarla nitelemez degil mi? Çocugumuz biraz daha büyüyünce iddialarimiz biraz daha büyür. 'Benim oglum doktor olacak, Kizim mühendisolacak...' Azda olsa mükemmelliyetçilik herkesde var . Her anne baba evladi için herseyin en iyisini en güzelini diler. Onun için savasir. Ama çocuklarimizi daha minnaik yaslarda bu kosullara alistirmak ne kadar dogru. Bizim onlar için çizdigimiz resim onlarin kisiligine yada en önemlisi hayallerine ne kadar paralel?

Hamilieligimde bebek ve dogumla ilgili çok arastirma yapardim.O zamanlar hamileliğin ilk aylarinda bebegin zeka ve beyinsel gelisimini tespit eden, down sendromunu arastiran bir testle ilgili yazi okumustum. Bu testlerin etik kurallarina ne kadar uygun oldugundan bahsediyordu. Yazidaki bir cümle beni çok etkilemisti. 'Rüzgarsiz bir havada çiglik atarak uçurtmasini uçurmaya çalisan down sendromlu bir çocuk ne kadar anormal' diyordu. Sanirim mükemmelliyetçilik taa o zamanlardan basliyor bizler için. Ben bu testi yaptiramadim. Cesaret edemedim.
Dünyada anne baba olmak için didinen, hayatlarini, umutlarini, servetlerini bu yola dökn insanlar var. Allah'in bana verdigi dünyanin en güzel hediyesi için sükürler olsun..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Slm Hanifecigim,DOGUM GUNUN KUTLU OLSUN, NICE GUZEL,MUTLU YILLARA SEVDIKLERINLE VE SEVENLERINLE BIRLIKTE....
Umarim hediyeni beyenmisindir, bizden bir hatira olsu istedik.
sebnem

Adsız dedi ki...

merhaba şebnem..
canım arkadasım cok tesekkur ederim.. hediyeni cok begendim. bakmaya ve koklamaya doyamıyorum. harika bir mumluk. ama ben onlara kullanmaya kıyamam ki...
optümmmm

Minik Patikler dedi ki...

Merhaba, ben de dogum gununu kutlamak istedim.

Bu arada test konusunda ben de sana katiliyorum, ama bazi uzmanlar da onceden hazirlikli olmak icin bilmenin faydasi olabilecegini soyluyorlar. Allah hic birimize kaldiramayacagi guc vermesin demekten baska bir sey gelmiyor elimden.

Adsız dedi ki...

merhaba Seniyye.
tesekkur ederim dogun gunumu kutladğın için..
bu testler tabiki gerekli. ama ben bu cesareti gosteremedim. down sendromu için yazdım o sözleri. ben yapamadım. ama hazırlıklı olmak adına tabii gerekli..
sevgiler..