Ege'nin Atıştırma Saati

Cumartesi, Mart 12, 2005



Böyle elinde kocaman muzu tutmus olduguna bakmayin. Sanki hepsini yemek istermis gibi duruyor ama degil:))

Ege meyve konusunda biraz seçici. En sevdiği meyvalar karpuz, kavun, armut ve elma. Ben ara sıra değişik meyvalar denemeye çalışıyorum ama diğerleri kadar çok sevmiyor. Bende bu meyvaları başka şekilde veriyorum. Mesela bir miktar çilek yada frambuazı yogurtla blender da karstırıyorum. Bir tatlı kasığı üzüm pekmezi ilave edip veriyorum. O zaman çok seviyor. Çok zorda olmadıkça asla beyaz şeker vermemeye çalısıyorum.

Kuru meyvalar D vitamini açisindan çok zengin ve sağlıklı. Kuru kayisi, kuru erik yada kuru üzümü minik minik dograyip cereal e ( kaşık maması) ekliyorum. Yada bunları şekersiz suyla haslayip hoşafını yapıyorum. Suyu birçok meyva sularına göre daha saglıklı. Katkı maddeleri içermiyor en azından. Ege'ye konsantre olmamış portakal suyu veriyorum. Favorisi bu ve elma suyu.

Atıştırma saatlerinde bisküvi, gofret gibi seker içeren yiyecekler yerine meyva, meyva suyu, bir dilim kasar gibi şeyler yada kendim evde yaptığım bol yumurtalı,sütlü, az yağlı poğacalar yada kekler veriyorum. Bu yaşda aburcubura alışmasın diye..Her ne kadar bu işin, herşeyin renkli paketlerde, çesitli alternatiflerle, muhteşem reklamlarla sunulduğu bu zamanda zor oldugunu bilsemde....

Çocuklarimiz için saglikli besinlerle dolu öğünler diliyorum...

2 yorum:

Minik Patikler dedi ki...

Merhaba ben de hamile oldugumu henuz ogrendim acaba o donem neler yaptigini, simdi elinde olsa neleri yapmayacagini, hangi sorunlarla karsilastigini anlatan bir yazi yazar misin? Sanirim pek cok kisinin isine yarayacaktir. Tatli yavruna opucukler.

Hanife dedi ki...

merhaba rüzgar..
öcelikle tebrik ederim. hamilelik harika bir deneyimdi benim için. Umarım sizin içinde çok güzel ve sağlıklı geçen bir dönem olur. Benim acizane tevsiyelerimi yayınlamaya çalışırım tabi..
sevgilerimle..