Hamileliğim & Tavsiyelerim

Çarşamba, Mart 23, 2005

Bence bir kadının hayatındaki en güzel tecrübelerden biri hamilelik. İnsanın içinde büyüyen bir canlının varlığını bilmesi ve onu her an hissetmesi kadar güzel bir duygu yok belkide..

Yorum yazan arkadaşlardan Seniyye benden tecrübelerimi ve tavsiyelerimi sormuştu. Bende bu sebeble bir iki satır birşey yazmak istedim..

-Hamile olduğumu öğrenir öğrenmez internetden bununla ilgili siteleri araştırdım. Gebelik. org dan çok faydalandım.( Aslında bazen çok araştırmakda iyi değilmi ne?? Sorularımla doktorum Stéphane'ı az bayıltmamıştım. O bile 'dur daha bunları düşünmek için erken' deyip dururdu. Kulakları çınlasın:) )

- Günde içtiğim 2-3 sigarayı anında bıraktım. Çok tiryaki değldim ama kesinlikle zararlı. Bebeğin normalden zayıf doğması gibi sebeblere bile yol açabiliyor. Benim gibi günde mutlaka 3-4 fincan çay ve kahve içmesi gereken biri için bunlara son vermek zordu ama asla içmedim. Hamilelikden sonrada yani Ege'yi emzirirkende kahve hiç kullanmadım. ( Yalan olmasın; günde sadece 1 defa çokkk açık çay içtim). Kola, gazoz zaten çok aramazdım, zorunlu kalmadıkca ( yani canım çook çekmediği sürece) kullanmadım hiç.

- Yediğim içtiğim herşeyin direk olarak bebeğide etkileyeceğini asla unutmadım ve hep ona göre beslenmeye çalıştım.

- Sağlıklı beslenme.. Bunun formülleri birçok beslenme ve gebelik sitelerinde zaten var. Ben uzun uzun neler yediğimi yazamam.. Ama günde hamile bir insanın tüketmesi gereken protin, vitamin, karbobhidrat gibi besin maddelerinin tümünü almaya çalıştım. Tek taraflı bir beslenme kesinlikle hamilelikde doğru değil. Ben günde en az 2 bardak süt, 1 yumurta, sebze , meyve, bayaz yada kırmızı et tüketmeye çalıştım. Hamur işi ve şekerli gıdalar normal insanlar için bile sağlıklı değil. Ama ben asla katı bir diyet uygulamadım. Canım ne isterse yedim. Pasta, çikolata, hamur işi vs.. Tabi hep ölçüsünde. Öğün atlama yada bir iki dilim kekle öğünü geçiştirmek gibi eski alışkanlıklarımı kesinlikle bıraktım.

- Bol sıvı tüketimi çok önemli. Ben şekerli konsantre meyve suları yerine suyu tercih ettim yada meyve kurularından yaptığım hoşafları içerdim. Bu hamileliğin ilk dönemlerindeki bağırsak sorunları içinde ideal bir çözüm.

- Açık havada bol bol yürüyüş yapmaya çalıştım.

- Belkide en önemlisi pozitif düşünce ve ne kadar zor olduğunu bilsemde stresden uzak durmak. Özellikle bebekle ilgili kaygılar, doğum kaygıları bir miktar stresse yol açsada, çoğu zaman olumlu düşüncelerin her zaman olumlu sonuçlar getireceğine inanan biri olduğum için bunları çoğu kez kafamdan atmayı başardım. Kötü olumsuz düşünceler veren şeylerden hep kaçındım.

Benim alıma gelenler şimdilik bunlar. Mutlaka söylenecek daha birçok söz vardır. Ben hamile olan arkadaşlar için güzel ve sağlıklı bir dönem geçirmelerini diliyorum.
Mutlu günler....

7 yorum:

Adsız dedi ki...

selam ,
Ben 17 haftalik hamileyim gebeligimle ilgili kaygilari bir turlu yenemiyorum vucudumdan gelen butun sign lari dinliyorum hergun .Tabi yurt disinda olupta yanliz olmakta cabasi Allah herkese sabir versin..

Adsız dedi ki...

Merhaba..
Öncelikle sizi tebrik ediyorum. Hamilelik harika birşey.. İnanaın bazen keşke yine o günler geri gelse diyorum. Tabi Ege yanımda olsun:)) Ben çok sorunlu hamilelik geçirmedim. Hiç bir şikayetim olmadı. Bende bazen kendimi çok dinlerdim. Ama gönlünüzü ferah tutu. Her zaman pozitif ve iyi şeyler düşünün. Bebeğiniz doğacağı zaman ne güzel bir hayatınız olacağını hayal edin. Ben hem biran önce doğum yapmak hemde bebeğim hep içimde kasın isterdim. Sanırım bunu tüm anneler yaşıyor. Bende yurt dışında yaşıyorum,ve sizi çok iyi anlıyorum .Benimde ailem Türkiye'de. Bende çok zorluk çektim hamileliğimde. İnsan özellikle bu dönemde kendini çok yanlız hissediyor.
Kendi dilinizde kendinizi ifade etmek çok daha kolay. Ben kafama takılan herşeyi not ederim ve rutin kontrollerde sorardım doktoruma. Sizde çekinmeyin sormakdan. Cevaplamak sizi doğru yönlendirmek onların görevi..
İstediğiniz her konuda elimden geldiğince yardımcı ve destek olmaya çalışırım.
Çok güzel günlerin sizi beklediğinden emin olun.. Bu dönemimde tadını çıkarın. Hep dediğim gibi hamilelik öok özel bir dönem....

Adsız dedi ki...

Az önce ismim eksik geçmis..

Minik Patikler dedi ki...

Cok sevindim tavsiyelerin icin :) Yuruyus ve sivi tuketimiyle ilgili tavsiyen ozellikle cok yararli, Allah razi olsun.

Adsız dedi ki...

Merhaba minik patikler..
Allah sendende razi olsun. Umarim senin hamileligin muhtesem gecer..
sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

Sevgili Hanife,hamilelikle alakali tavsiyelerini okurken vejeteryan hamileligin asla dogru olmadigini yazmissin,bunda yanildigini belirmek isterim,cunku ben cocuklugumdan beri hic bir kirmizi-beyaz et urunu yemedim,yiyemiyorumda,hamiligimdede diyetisyenim bunun sorun olmadigini soylemisti ki hamdolsun hamilleligimin 13. haftasinda apandisit ameliyati gecirmis biri olarakda cok saglikli bi evlada sahibim suan...hamileligimde kanimdaki demir orani dusuktu ve inanamiyacaksiniz ama o cok cay seven ben bi fincani hic bir zaman bitiremedim,sanirim tum hamiligim boyunca iki kez dogru durus ictim,ve suna inaniyorum insann vucudu ihtiyac duydugu seyi yemek istiyor,ve cay kanda demir emilimini azaltiyormus bunu sonradan ogrendim ve vucudumdaki demir eksikligine bagli olarak cay icmek istememde ilginti yani,birde bulgur ve mercimekde demir orani yuksek,bunlarin tuketilmesini tavsiye ederim,artik bi kisirmi olur bi orbami,takdir hamilelerin:)sonra folic asi cok onemli ozellikle ilk 3 ay,bunu besinlerden almakta guzel tabiki ama ben prenatal vitaminsle birlikte almis oldum...sonra,hamile bayanalar extradan 300 kalori kadar alabilirler,bunun fazlasi hamilelik sonrasi fazla kilolar seklinde cikiyor,aman dikkat,ben on kilo aldim ve kizim 3 kilo 3 gram dogdu,hani hamile bayan az kilo alida cocukta az kilolu dogar mantigi yanlis...en sonda yurtdisinda hamilelik geciren tum arkadaslara Allah kolaylik versin,insan bu donemde cok duygusal oluyor,hele hamileligin ilk aylarinda zirzir herseye aglanabiliyor,tuhaf biri degilsiniz,bu cok normal...hamileligin bitmesini arzulamaktansa bu zamanlari guzel degerlendirin,ozellikle sinema severler sinemaya bol bol gidin bu donemde,bununda keyfi bi baska:)bebekgin dogumda size yardimi olabilecek,kayinvalide,anne,kizkardes bilumum yakinlari sirasiyla yaniniza isteyin:)yoksa dogum yapilan o ilk iki ay cok cekilmez olabiliyor,ben yasamadim hamdolsun,fakat yasayan arkadaslardan biliyorum,cok sevilen biride olsaniz,cok samimi arkadaslikllarada sahip olsaniz,insanlarin meguliyetleri oluyor,bu nedenle ya dogumdan sonraki ilk iki ayi ozellikle gecirecek birilerini ayarlayin arkadaslar(yurtdisindakiler icin diyorum,yurtici zaten kimse kimseye bisi demeden kendiliginden halloluyor:))neyse iste cok uzun oldu,hamile arkadaslara ve suan bebegi olanlara kolay gelsin...

Selamlar,

Hanife dedi ki...

Merhaba Arzu, Tavsiyeleriniz icin cok tesekurler. Bende sizin gibi daha cok sebze agirlikli beslenen biriyirm. Vege beslenmenin hamileleikde tavsiye edilmedigini bana hem buradaki diyetisyenim soylemisti hemde bir iki gebelik sitelerinden okumustum. Ben yukardaki ifademi duzeltecegecim en azindan aslayi kaldiracagim:)) hatirlattiginiz icin tesekkur ederim.
Verdiginiz tavsiyeler cok guzel. Bnede folic asit iceren vitamin kullanmistim. Hatta hamileleigimden once baslamistim buna. Sizler gibi tecrubeler yasamis diger arkadaslarin yorumlarini okumak cok guzel..
sevgiler.