Bisküvi, İlla ki Bisküvi

Pazar, Ağustos 21, 2005



Bizimki çok sevmezdi eskiden bisküviyi. Ben de verme taraftarı değildim pek. Onu yiyeceğine meyva, peynir gibi şeylerle atıştırmaya alışsın diye. Ama o kadar çok sıkı olmamak gerek. Arada vermek de gerek bu tür şeyleri.
Türkiye'de çok yedi cici bebelerden. Baktımki sevdi burada da aldım.
Buradaki bisküviler tadı biraz tuhaf. Sıkıştırılmış kaşık mamasıymış güya. Hatırlamıyorum ama sanırım hemşiresi söylemişti, Ege'nin. Tadı bizim bebe bisküleri gibi değil..
Siz de sever misiniz bebe bisküvilerini? Türkiye'de Ege'ye verirken ben de aşırırdım arada. Ne lezzetli olur değil mi?

7 yorum:

Adsız dedi ki...

HANIFECIGIM,ARADA YEDIGI BIR KAC BISKUVIDEN BIR SEY OLMAZ. NE DEMISLER" AZI KARAR COGU ZARAR".EGENIN HALI COK TATLI YANAKLARINI ISIRMAK GELIYOR INSANIN ICINDEN. IKINIZDE COKKK OPTUMMM
SEBNEM

Minik Patikler dedi ki...

Ben de yerdim bebe biskuvisi hem de bol bol, simdi azalttim tadi cok sekerli gelmeye basladi cunku. Gercekten de ara sira istedigi seylerden az miktarda yemesine izin ver yoksa buyudugu zaman eline gecen ilk firsatta sadece onlara yonelecektir. Ornegin okula giderken bir harcligi olacak elbette ve ben bunlardan kucukken hic yiyemezdim diyerek bu tur seylere dadanma ihtimali yukseliyor bence yasaklarla. Sen en iyisini yapmissin canim.

Adsız dedi ki...

sutun icinde ezip yerdim , hala da yerim :))
masallah, Allah nazardan saklasin Ege'yi, ne guzel cikmis yakin fotograflar, ellerine saglik senin de Hanifecigim
Mor kafali zeynep :)

Hanife dedi ki...

Demek bebe bisküvisini çoğu arkadaşım seviyor:) Ne güzel..
Sacların cok hoz zeynepciğim bu arada..

Seniye, soylediğin gibi katı kurallar koymuyorum. Cok sıkamk iyi degil. Yası gelince bizden habersi bircok seyi zaten yiyecek. Zaten cok vitamin katkılı bir biskuvi..

Şebnem'ciğim,
Ev telefonunu verirmisin bana. Ya da mail at bir zahmet.
Ben de sizi cok opüyorum..

Adsız dedi ki...

canım sana hotmaıle yazıyorum ev telını ama yarın tatıle cıkıyorum haberın olsun gelınce ben senı ararım ok optum
sebnem

Doruk dedi ki...

Sevgili Hanife,
Bebe bisküvilerini ben de çok severim. Hatta ilk oğlum Doruk'la epey yedik zamanında. Ama şimdi hiç önerilmiyor. Çünkü %40 oranında şeker içeriyor ve yapımında bisküvi yapımında kullanılan, diğer ülkelerde kullanımı yasak olan bisküvi yağı adlı bir yağ kullanılıyormuş. Bu yağ kanserojenmiş doktorumuzun dediğine göre. Bir de Tübitak'ın yaptığı bir araştırmada fazla miktarda kızartıldıkları için içinde yüksek oranda kanserojen madde bulunduğunu okumuştum gazetede ama gerisi gelmedi konunun. Ben bisküvilerini kendim yapmaya gayret ediyorum. Doktorumuz Milupa'nınkilerin az şeker içerdiğini ve kaliteli yağla yapıldığını söyledi ama burada yok. Sen Türkiye'ye gelirken yanında getirip yedirebilirsin Ege'ciğe. Öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Burcu'cuğum,
Türkiyedeki bebe bisküvilerinin ne kadar şekerli olduğunu biliyorum. Ben zaten daha önce vermemiştim. Ama yeğenim YAğmur yerken Ege'de görmüş ve sevmişti. Burada zaten bunlardan yok. Buradakilerde yazdığım gibi içeriğinde kaşık mamasını barındırıyor. Tadı tuzu yok inana:) Nasıl sevip de yiyor bilmiyorum.
Ben de evde yapıyorum bisküvileri. Pekmezli, kuru üzümlü falan hem daha sağlıklı oluyor. Hemde katkı malzemeleri bulunmuyor. Tavsiyen için çok teşekkür ederim.